maandag 30 december 2013

Happy New Year!

Ik lig momenteel aan het zwembad op Koh Phi Phi de Top 2000 te luisteren in het zonnetje, heel gek is dat. Echoes van Pink Floyd speelt nu en het mannetje van de radio zei dat er misschien wel mensen speciaal de wekker hadden gezet voor dit nummer. Ik had dat normaal gesproken zeker gedaan (geweldig nummer!), maar hier was dat niet nodig. Het is hier namelijk 6 uur later en dus midden op de dag. Dar betekent ook dat ik straks al gelukkig nieuw jaar kan zeggen terwijl jullie nog aan de oliebollen zitten. Tijdzones blijven een vreemd fenomeen!

Ik vind zelf de laatste week van het jaar altijd de leukste week, omdat het eten zo lekker is, je al je goede vrienden en familie sowieso ziet in die week, en omdat er zo'n typisch eindejaarssfeertje hangt. De feestdagen hier zijn wat dat betreft heel anders, maar daarom zeker niet minder leuk.

Zoals ik in mijn vorige post al aangaf heb ik Kerstmis gevierd op Langkawi in Maleisië. Ik heb een hele leuke Kerstmis gehad met Camille, Tomas en nog een aantal anderen die we daar ontmoet hadden. Op Kerstavond hebben we gefeest in een bar vlakbij het strand, was erg geslaagd! Mijn kleren van die avond kan ik helaas weggooien want glow in the dark bodypaint is helemaal hip hier en gaat helaas niet uit je kleren.

Eerste Kerstdag hebben we lekker op het strand gelegen en niet veel gedaan, lekker bijkomen van de alle activiteiten van de afgelopen tijd. 's Avonds hebben we heel lekker Mexicaans gegeten. We hadden 's middags al een paar lekkere flessen wijn gekocht bij de tax-free shop en die hebben we na het eten op het strand opgedronken. 

Op Tweede Kerstdag hebben we een aantal dingen bezocht op Langkawi, zoals de 7 watervallen en de kabelbaan de berg op, met een prachtig uitzicht. We zijn 's avonds vroeg naar bed gegaan want de dag erop stond ons een heeele lange reis naar Thailand te wachten. De afstand van A naar B was misschien tweehonderd kilometer ofzo (gokje hoor, misschien ook wel wat verder, maar niet gigantisch ver in elk geval). Maar ja, OV in Thailand... Wat zal ik ervan zeggen. Een kleine afstand die je met de boot, taxi, bus en nog een taxi moet afleggen levert je al zo een hele dag reizen op.

Eenmaal aangekomen in Krabi, Thailand, kregen we te horen dat alle accommodaties op Tonsai Beach waar we naar toe wilden al vol zaten. We besloten dus één nachtje in Krabi zelf te overnachten en gingen op zoek. Na een lange zoektocht vonden we rond een uur of tien 's avonds eindelijk een hotelletje, pfieuw! Was al bang dat we op het strand moesten slapen hihi.
De dag erop pakten we de boot naar Tonsai Beach, ook wel klimmersparadijs genoemd. Daar vonden we gelukkig na een tijd zoeken wel accommodatie en we besloten meteen klimspullen te huren. Zo heb ik dus, voor het eerst van mijn leven, rotsklimmen gedaan! Ik ben maar één keer omhoog geweest hoor, want jeetje wat is dat eng!

De dag erop is de rest van de groep op Tonsai gebleven en pakte ik de boot naar Koh Phi Phi, waar ik nu ben. Hier ga ik namelijk vanavond oud en nieuw vieren met Sylke en Bibi! Super leuk! Een aantal maanden terug hadden Bibi en ik (Syl zat al in Hong Kong) een afspraak gemaakt dat we elkaar 29 december om 1u 's middags in Thailand zouden treffen. Dit is gelukt en de eerste twee dagen waren tot nu toe super leuk en lekker Nederlands (patat met mayonaise, pizza's, pannenkoeken etc). Ja ik weet het, erg ongezond allemaal maar de goede voornemens komen morgen pas!


Nu is het verder een soort van een hype om op deze dag een 'samenvatting' te maken van het afgelopen jaar.
2013 was...

- het jaar dat ik het gekke idee kreeg om in mijn eentje acht maanden naar Azië te gaan, het jaar dat mama mij in februari meenam naar Thailand om me alvast te laten 'wennen' aan Azië en om te kijken of dit echt was wat ik wilde.

- het jaar dat ik ein-de-lijk middelbare schooldiploma heb gehaald! 

- het jaar waarin ik zo gigantisch veel heb gewerkt om mijn geld bij elkaar te sparen, totally worth it!

- het jaar dat ik naar Sziget ging, en een onvergetelijke verjaardag heb gehad!

En bovenal, het jaar van voorbereidingen op mijn reis, en van de reis zelf.

Ik ben nu dik twee maanden van huis weg, en ondanks dat ik sommige dingen wel mis, zou ik echt nog niet naar huis willen! Ik heb al zoveel bijzondere dingen meegemaakt!

2013 was... een geweldig jaar voor mij!


Alvast een heel gelukkig 2014 voor iedereen en heel veel plezier vanavond! Eet een oliebol voor me :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten